۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۲۶۷
مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نیازمند هماهنگی در عرصه فرهنگ هستیم|حوزه باید مطهری و بهشتی تربیت کند

نیازمند هماهنگی در عرصه فرهنگ هستیم|حوزه باید مطهری و بهشتی تربیت کند
حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه وظیفه حوزه علمیه در قبال ولنگاری فرهنگی تربیت مطهری و بهشتی است، گفت: ناهماهنگی دستگاه‌ها در عرصه فرهنگ باعث انحراف جوانان می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه برخی ولنگاری‌های فرهنگی و ناهنجاری‌هایی که در عرصه فرهنگ می‌بینیم در برابر پایبندی مردم به ارزشهای دینی و فرهنگی ناچیز است، گفت: نباید این مشکلاتی که در عرصه فرهنگ شاهد آن هستیم باعث سیاه نمایی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه همین مقدار مشکلات فرهنگی که شاهد آن هستیم نیز نباید وجود داشته باشد، این مشکلات ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی و تهاجم فرهنگی دشمنان است، دشمن با استفاده از نقاط ضعف افراد به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی آنها را مهره خود در زمینه ترویج بی بند وباری و ولنگاری فرهنگی می‌کند و توطئه‌آمیز و برنامه ریزی شده بودن این مشکلات به خوبی مشهود است.

حجت الاسلام صالحیان با بیان اینکه اگر یک مسؤول بر اساس شایسته سالاری انتخاب شده و ارزشی و انقلابی و مکتبی باشد قطعا به وظایف خود در زمینه مسائل فرهنگی عمل خواهد کرد، افزود: بسیاری از مسؤولان ما انقلابی و ارزشی هستند، اما اگر مدیرانی هستند که دچار کم کاری بوده و دیدگاه انقلابی ندارند در مقابل مسؤولان انقلابی ما ناچیز خواهند بود.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ادامه داد: وظیفه حوزه علمیه این است که شهید مطهری و شهید بهشتی تربیت کنند، حوزه وظیفه ندارد که به هرکجا سر بزند و مستقیم بامشکلات مقابله کند بلکه با تربیت عالمان دینی و افراد توانمند در عرصه دین می‌توانند با قدرت به جنگ تهاجمات فرهنگی بروند.

وی با اشاره به اثرگذاری شهید مطهری در دانشگاه تهران پیش از انقلاب اسلامی و فعالیت‌های اثرگذار شهید بهشتی در اروپا به منظور ترویج اسلام ناب، تصریح کرد: همه باید هماهنگ به وظایف خود عمل کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شود، اینکه حوزه و منبری و مسجد وظایف خود را انجام دهند اما شاهد کم کاری صداوسیما و رسانه های در عرصه فرهنگ و عفاف و حجاب باشیم و والدین و خانواده‌ها اهمیتی به وظایف خود در این زمینه ندهند باعث عدم دستیابی به نتایج مطلوب در عرصه فرهنگ و مباحث دینی و اعتقادی و ارزشی خواهد شد.

حجت الاسلام صالحیان ادامه داد: حرفی که بالای منبر زده می‌شود با چیزی که در صداوسیما به مردم ارائه می‌شود با قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد، با آموزش‌هایی که معلم در کلاس به دانش آموزان ارائه می‌دهد همه باید با هم هماهنگ، هم‌سو و هم‌افزا باشند، ناهماهنگی باعث ایجاد انحراف و خطا کردن در انتخاب مسیر از سوی جوانان می‌شود به همین دلیل به این هم افزایی به شدت نیازمند هستیم./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات